Telemedicine

What is Mediclinic’s telemedicine service?

Mediclinic Middle East has expedited its planned telemedicine service to provide assistance to patients during the Covid-19 crisis.  

Mediclinic’s telemedicine service has two parts:

  1. An on-demand video call with a family medicine doctor, powered by Health at Hand, a Dubai-based telehealth company (only available for patients in Dubai)
  2. A pre-booked appointment with a specialist of your choice (available in Dubai, Abu Dhabi and Al Ain)

Full details of all updates to the service will be available on this page.

Which service should I use?

Family medicine on-demand (Dubai only)

Patients who have an urgent health concern or who are unsure whether they need to see a specialist should first consult one of our family medicine doctors using the on-demand service.  This service is available to everyone, regardless of whether you have been a patient at Mediclinic before.  The family medicine doctors will be able to either diagnose and treat your condition or refer you to a specialist by video call if required.  If they believe it necessary, they may ask you to make an appointment to visit the appropriate doctor in person.  To speak to a family medicine doctor now, click here.

The on-demand telemedicine service is available from Saturday to Thursday, 9am-5pm. For optimal functionality we advise you to use either Firefox or Google Chrome web browsers when opening the link above.

Other specialist by appointment (Dubai, Abu Dhabi and Al Ain)

If you are certain of the type of specialist you need to see, or you are currently under treatment by a particular doctor, you can arrange a pre-booked video consultation.  If you have not been a patient with Mediclinic before you should first access the mandatory preregistration form (here) and submit your details. One of our contact centre agents will call you to coordinate the consultation.  If you are an existing Mediclinic patient and wish to pre-book a specialist consultation, please call 800 1999 (Dubai) or 800 2000 (Abu Dhabi and Al Ain).

How long will the consultation last?

The consultation will last approximately 15 minutes.
 

Direct billing insurance coverage is currently available through the following networks:

Aafiya
Aetna
Almadallah (specialist consultation only)
Axa
Dubai Insurance
Emirates (specialist consultation only)
Government of Dubai Medical schemes (SAADA / ENAYA / DUBAI POLICE / DEWA)
Mednet
Metlife
MSH
NAS
Neuron
Nextcare
NGI (HealthNet)
Oman Insurance
SAICO Health (specialist consultation only)

The telemedicine service is currently only covered for Thiqa and Basic Plan patients by insurance in Abu Dhabi and Al Ain.  Other insurance coverage will follow shortly and in the interim the service is available on a self-pay basis for such patients.

Any co-payment will be applicable as per your insurance policy.  New insurers will be added on an ongoing basis and will be updated here.  Payment, where required, can be made by credit or debit card after your consultation via an online link which will be sent to you by email or SMS.  No card details will be kept or stored by Mediclinic.

ما هي خدمة الاستشارة عن بعد من ميديكلينيك؟

قامت مجموعة ميديكلينيك الشرق الأوسط بطرح خدمة الاستشارة عن بعد ضمن مخططها لتقديم المساعدة للمرضى خلال أزمة انتشار وباء كوفيد-19


:ستشمل خدمة الاستشارة عن بعد بطريقتين

Health at Hand مكالمة فيديو عند الطلب مع طبيب طب الأسرة، بدعم من شركة .
(وهي شركة خدمات صحية عن بعد ومقرها دبي (الخدمة متوفرة في دبي فقط
(حجز موعد مسبق مع أخصائي من اختياركم (الخدمة متوفرة في كل من دبي وأبوظبي والعين .


ستتوفر التفاصيل الكاملة لجميع تحديثات الخدمة على هذه الصفحة


ما هي الخدمة التي يجب علي استخدامها؟



(استشارة طبيب الأسرة مباشرةً عند الطلب (في دبي

يجب على المرضى الذين يعانون من مشاكل صحية عاجلة أو ليسوا متأكدين مما إذا كانوا بحاجة لرؤية أخصائي أن يستشيروا أولاً أحد أطباء طب الأسرة باستخدام خدمة طب الأسرة عند الطلب. وهي متاحة للجميع، بغض النظر عما إذا كان المريض مسجلاً مسبقاً في ميديكلينيك أم لا. سيتمكن أطباء طب الأسرة من تشخيص حالتكم وعلاجها أو إحالتكم إلى أخصائي عبر مكالمة فيديو إذا لزم الأمر. في الحالات الضرورية، قد يطلب منكم تحديد موعد لزيارة الطبيب المناسب شخصيًا. للتحدث إلى طبيب طب الأسرة الآن، انقر هنا.

خدمة الاستشارة عن بعد عند الطلب متاحة من السبت إلى الخميس، من 9 صباحًا إلى 5 مساءً. للتمكن من الدخول بدون مشاكل تقنية، ننصحكم باستخدام متصفحات الويب فايرفوكس أو غوغل كروم عند فتح الرابط أعلاه.



(الاستشارة المتخصصة عبر حجز المواعيد (في دبي أبوظبي والعين

إذا كنتم متأكدين من الأخصائي الذي تحتاجون إلى رؤيته، أو كنتم ضمن خطة علاج حاليًا من قبل طبيب معين، فيمكنكم حجز استشارة فيديو مع موعد مسبق. يجب على مرضى ميديكلينيك غير المسجلين الوصول أولاً إلى نموذج التسجيل المسبق الإلزامي [هنا] وتسجيل بياناتهم. سيقوم أحد موظفي مركز الاتصال لدينا بالاتصال بكم لتنسيق موعد الاستشارة. أما إذا كنتم من المرضى الحاليين في ميديكلينيك وترغبون في حجز استشارة متخصصة، فيرجى الاتصال على  (دبي) 8001999 أو 8002000 (أبوظبي والعين


ما هي مدة الاستشارة؟

ستستمر الاستشارة عادة 15 دقيقة
 

:التغطية التأمينية متاحة حاليًا من خلال الشبكات التالية

عافية  Aafiya

اتنا Aetna

(مظلة (استشارة متخصصة فقط

Axa

دبي للتأمين

(الإمارات (استشارة متخصصة فقط

(التأمينات الطبية لحكومة دبي (سعادة / عناية / شرطة دبي / هيئة كهرباء ومياه دبي

Metlife

MSH

NAS

نيورون Neuron 

Nextcare

  (HealthNet) NGI

تأمين عمان

 (استشارة متخصصة فقط) SAICO Health


خدمة الاستشارة عن بعد مُغطَّاة حاليًا لمرضى برنامج ثقة وبرنامج أبوظبي الأساسي فقط عن طريق التأمين في أبوظبي والعين. سيتم إضافة شبكات أخرى للتغطية التأمينية قريبًا، ولكن تتوفر الخدمة بخطة الدفع الذاتي للمرضى

سيتم تطبيق أي دفع مشترك وفقًا لسياسة التأمين الخاصة بكم. سيتم إضافة شركات تأمين جديدة بشكل مستمر وستتم إضافتها هنا. يمكن الدفع، إذا لزم الأمر، عن طريق بطاقة الائتمان أو الخصم بعد الاستشارة عبر رابط للدفع الآمن سيتم إرساله إليكم عبر البريد الإلكتروني أو الرسائل النصية القصيرة. لن يتم الاحتفاظ بتفاصيل البطاقة أو تخزينها بواسطة ميديكلينيك