What is Mediclinic’s telemedicine service?

Mediclinic Middle East has expedited its planned telemedicine service to provide assistance to patients during the Covid-19 crisis and beyond.
Mediclinic’s telemedicine service currently enables you to book an appointment with a specialist of your choice (available in Dubai, Abu Dhabi and Al Ain).

Full details of all updates to the service will be available on this page.

Which service should I use?

Family medicine

Patients who are unsure whether they need to see a specialist can first consult one of our family medicine doctors via a pre-booked video consultation. The family medicine doctors will be able to either diagnose and treat your condition or refer you to a specialist by video call if required.  If they believe it necessary, they may ask you to make an appointment to visit the appropriate doctor in person.

Other specialists

If you have not been a patient with Mediclinic before you should first access the mandatory preregistration form (here) and submit your details. One of our contact centre agents will call you to coordinate the consultation. 
If you are an existing Mediclinic patient and wish to pre-book a specialist consultation, please call 800 1999 (Dubai) or 800 2000 (Abu Dhabi and Al Ain).

How long will the consultation last?

The consultation will last approximately 15 minutes; though tele-psychiatry consultation durations remain the same as with physical psychiatry consultations.

Other services available via teleconsultation:
Clinical Dietician consultations
Lactation Consultants (existing maternity patients only)
Antenatal classes (existing maternity patients only)

Direct billing insurance coverage is currently available through the following networks:

DUBAI
Aafiya
Aetna
Almadallah (specialist consultation only)
Axa
Dubai Insurance
Emirates (specialist consultation only)
Government of Dubai Medical schemes (SAADA / ENAYA / DUBAI POLICE / DEWA)
Mediclinic staff policy
Mednet
Metlife
MSH
NAS
Neuron
Nextcare
NGI (HealthNet)
Oman Insurance
SAICO Health (specialist consultation only)
ABU DHABI
Aafia
Adnic
Aetna
Daman Basic
Daman Thiqa
Daman Enhanced
Dubai Insurance
Mediclinic Staff Policy
Metlife
MSH
NAS
Neuron
Nextcare
NGI (HealthNet)
Oman Insurance

Any co-payment will be applicable as per your insurance policy.  New insurers will be added on an ongoing basis and will be updated here.  Payment, where required, can be made by credit or debit card after your consultation via an online link which will be sent to you by email or SMS.  No card details will be kept or stored by Mediclinic.

Patient Feedback

Mediclinic values the feedback of our patients, and has in place a process whereby a feedback form is sent by an independent survey company to each telemedicine patient via email or SMS, within one week of their teleconsultation. Results and any specific comments supplied are regularly reviewed via smart system generated reports and any issues addressed.  The survey is specific to telemedicine, in order to help us improve this specific service, and thus we encourage you to kindly take the few minutes needed and complete the telemedicine feedback form.

ما هي خدمة الاستشارة عن بعد من ميديكلينيك؟

قامت مجموعة ميديكلينيك الشرق الأوسط بطرح خدمة الاستشارة عن بعد ضمن مخططها لتقديم المساعدة للمرضى خلال أزمة انتشار وباء كوفيد-19 وما بعد. تمكنكم خدمة الاستشارة عن بعد من الحصول على استشارة مع الأطباء في كل من (دبي/أبوظبي والعين

ما هي الخدمة التي يجب علي استخدامها؟

طب الأسرة

يجب على المرضى الذين يعانون من مشاكل صحية عاجلة أو ليسوا متأكدين مما إذا كانوا بحاجة لرؤية أخصائي أن يستشيروا أولاً أحد أطباء طب بحجز موعد للاستشارة عن بعد. سيتمكن أطباء طب الأسرة من تشخيص حالتكم وعلاجها أو إحالتكم إلى أخصائي عبر مكالمة فيديو إذا لزم الأمر. في الحالات الضرورية، قد يطلب منكم تحديد موعد لزيارة الطبيب المناسب شخصيًا

التخصصات الأخرى
إذا كنت متأكدًا من نوع الأخصائي الذي تحتاج إلى زيارته، أو إذا كنت تخضع حاليًا للعلاج من قبل طبيب معين، فيمكنك ترتيب استشارة عن بعد بالحجز مسبقًا
:حجز موعد الاستشارة عن بعد

إذا لم تكن مريضًا في ميديكلينيك فيجب عليك التسجيل المسبق أولاً عبر نموذج التسجيل بالضغط  [هنا] وإرسال تفاصيل الاتصال الخاصة بك. وسيقوم أحد الموظفين بالاتصال بك لتنسيق موعد الاستشارة 
إذا كنت مريضًا حاليًا في ميديكلينيك وترغبون في حجز استشارة متخصصة مسبقًا، فيرجى الاتصال على  (دبي) 8001999 أو 8002000 (أبوظبي والعين

ما هي مدة الاستشارة؟

ستستغرق الاستشارة حوالي 15 دقيقة؛ إلا أن مدة استشارة الطب النفسي عن بعد تظل كما هي في حالات استشارات الطب النفسي الجسدي

:الخدمات الأخرى المتاحة عن طريق الاستشارة عن بعد

استشارات التغذية

استشاريي الرضاعة (مريضات الولادة فقط

حصص ما قبل الولادة (مريضات الولادة فقط

:التغطية التأمينية متاحة حاليًا من خلال الشبكات التالية

:دبي
عافية  Aafiya

اتنا Aetna

(مظلة (استشارة متخصصة فقط

Axa

دبي للتأمين

(الإمارات (استشارة متخصصة فقط

(التأمينات الطبية لحكومة دبي (سعادة / عناية / شرطة دبي / هيئة كهرباء ومياه دبي


تغطية تأمين موظفي ميديكلينيك

Mednet
Metlife

MSH

NAS

نيورون Neuron 

Nextcare

  (HealthNet) NGI

تأمين عمان

 (استشارة متخصصة فقط) SAICO Health

:أبوظبي

عافية  Aafiya

Adnic أدنيك

اتنا Aetna

ضمان الأساسي

ضمان ثقة

ضمان المعزّز

دبي للتأمين

تغطية تأمين موظفي ميديكلينيك

Metlife

MSH

NAS

نيورون Neuron 

Nextcare

NGI (HealthNet)
تأمين عمان


سيتم تطبيق أي دفع مشترك وفقًا لسياسة التأمين الخاصة بكم. سيتم إضافة شركات تأمين جديدة بشكل مستمر وستتم إضافتها هنا. يمكن الدفع، إذا لزم الأمر، عن طريق بطاقة الائتمان أو الخصم بعد الاستشارة عبر رابط للدفع الآمن سيتم إرساله إليكم عبر البريد الإلكتروني أو الرسائل النصية القصيرة. لن يتم الاحتفاظ بتفاصيل البطاقة أو تخزينها بواسطة ميديكلينيك

ملاحظات المرضى

تقدر ميديكلينيك جميع ملاحظات مرضانا، ونقوم باتباع طريقة يتم بموجبها إرسال نموذج ملاحظات من قبل شركة استبانات مستقلة إلى كل مريض عن بعد عبر البريد الإلكتروني أو الرسائل القصيرة، في غضون أسبوع واحد بعد موعد الاستشارة عن بعد. تتم مراجعة النتائج وأية تعليقات محددة يتم تقديمها بانتظام عبر التقارير التي تم إنشاؤها بواسطة النظام الذكي وأية مشكلات يتم ملاحظتها. الاستبيان خاص بخدمة الاستشارة عن بعد فقط، ومن أجل مساعدتنا على تحسين هذه الخدمة المحددة، ولذلك ندعوكم إلى تخصيص بعض الوقت القليل لتعبئة الاستبانة الخاصة بخدمة الاستشارة عن بعد