What is Mediclinic’s telemedicine service?

Mediclinic’s telemedicine service currently enables you to book an appointment with a specialist of your choice for consultation by video using the MyMediclinic24x7 online appointment booking app and telemedicine portal.

How do I make my appointment?

You can make a telemedicine appointment with your doctor of choice either by contacting the Mediclinic contact centre on 800 1999 (Dubai) or 800 2000 (Abu Dhabi/Al Ain), or on the MyMediclinic24x7 app which can be downloaded on the Apple App store iOS or Google Play store Android, as well as on the Mediclinic website page” Book appointment”  https://www.mediclinic.ae/en/corporate/book-an-appointment.html

Once you have your appointment booked, you will receive a confirmation email and SMS. Both these messages will contain a link to access your appointment as well as a step by step guide indicating how to access the teleconsultation either via a mobile device or a computer.   If you are going to use a mobile device (smartphone or tablet) you will need to download the MyMediclinic24x7 app before your appointment.

How long will the consultation last?

The consultation will last approximately 15 minutes, though tele-psychiatry consultation durations remain the same as with physical psychiatry consultations.

Other services available via teleconsultation
Clinical dietician consultations
Lactation consultants (existing maternity patients only)
Antenatal classes (existing maternity patients only)

Direct billing insurance coverage is currently available through the following networks:

DUBAI
Aafiya
Aetna
Almadallah (specialist consultation only)
Axa
Dubai Insurance
Emirates (specialist consultation only)
Government of Dubai Medical schemes (SAADA / ENAYA / DUBAI POLICE / DEWA)
Mediclinic staff policy
Mednet
Metlife
MSH
NAS
Neuron
Nextcare
NGI (HealthNet)
Oman Insurance
SAICO Health (specialist consultation only)
ABU DHABI
Aafia
Adnic
Aetna
Daman Basic
Daman Thiqa
Daman Enhanced
Dubai Insurance
Mediclinic Staff Policy
Metlife
MSH
NAS
Neuron
Nextcare
NGI (HealthNet)
Oman Insurance

Any co-payment will be applicable as per your insurance policy.  New insurers will be added on an ongoing basis and will be updated here.  Payment, where required, can be made by credit or debit card before your consultation via an online link which will be sent to you by email or SMS.  No card details will be kept or stored by Mediclinic.

Telemedicine Patient Consent

Before doing your first teleconsultation with a Mediclinic doctor via the MyMediclinic24x7 platform, you will need to complete the Telemedicine Patient Consent. If you have booked your teleconsultation via our Contact Centre or facility over the phone, once you have logged in and accessed your appointment, before you can click “start consultation” there will be a Teleconsultation Consent tick box to tick should you accept the terms in the consent link available next to the tick box or here above. If you are booking your teleconsultation appointment online, you will find the same tick box and consent text link but at the time of completing your personal information, before you can confirm your appointment.

Patient Feedback

Mediclinic values the feedback of our patients, and has in place a process whereby a feedback form is sent by an independent survey company to each telemedicine patient via email or SMS, within one week of their teleconsultation. Results and any specific comments supplied are regularly reviewed via smart system generated reports and any issues addressed.  The survey is specific to telemedicine, in order to help us improve this specific service, and thus we encourage you to kindly take the few minutes needed and complete the telemedicine feedback form. You will also receive a simple SMS to rate your satisfaction after your teleconsultation, requiring reply with a Y for “yes”, and an N for “no”. One of our Client Engagement Centre agents will give you a call should you have replied with an N for “no”, in order to better understand your case and log the necessary action request.

ما هي خدمة الاستشارة عن بعد من ميديكلينيك؟

تتيح لكم خدمة الاستشارة عن بعد من ميديكلينيك حاليًا حجز موعد مع أخصائي من اختياركم للاستشارة عن طريق الفيديو باستخدام تطبيق حجز المواعيد عبر الإنترنت MyMediclinic 24x7 وبوابة الاستشارة عن بُعد.

كيفية حجز موعد الاستشارة عن بعد؟

يمكنكم تحديد موعد الاستشارة عن بعد مع طبيبكم الذي تختارونه إما عن طريق الاتصال بمركز اتصال بميديكلينيك على 8001999 (دبي) أو 8002000 (أبو ظبي / العين)، أو على طريق تطبيق MyMediclinic24x7 الذي يمكن تحميله على المتحركة  من أبل و أندرويد أو، وكذلك على صفحة موقع Mediclinic "لحجز المواعيد" https://www.mediclinic.ae/en/corporate/book-an-appointment.html

بمجرد حجز موعدك، ستتلقى رسالة تأكيد عبر البريد الإلكتروني ورسالة نصية قصيرة. ستحتوي كلتا الرسالتين على رابط للوصول إلى الموعد بالإضافة إلى دليل تفصيلي هنا يوضح كيفية الوصول إلى الاستشارة عن بُعد إما عبر الجهاز المحمول أو جهاز الكمبيوتر. إذا كنت ستستخدم جهازًا محمولًا (هاتفًا ذكيًا أو جهازًا لوحيًا)، فستحتاج إلى تحميل تطبيق MyMediclinic24x7 قبل موعدك.

ما هي مدة الاستشارة؟

ستستغرق الاستشارة حوالي 15 دقيقة؛ إلا أن مدة استشارة الطب النفسي عن بعد تظل كما هي في حالات استشارات الطب النفسي الجسدي

:الخدمات الأخرى المتاحة عن طريق الاستشارة عن بعد

استشارات التغذية

استشاريي الرضاعة (مريضات الولادة فقط

حصص ما قبل الولادة (مريضات الولادة فقط

:التغطية التأمينية متاحة حاليًا من خلال الشبكات التالية

:دبي
عافية  Aafiya

اتنا Aetna

(مظلة (استشارة متخصصة فقط

Axa

دبي للتأمين

(الإمارات (استشارة متخصصة فقط

(التأمينات الطبية لحكومة دبي (سعادة / عناية / شرطة دبي / هيئة كهرباء ومياه دبي

تغطية تأمين موظفي ميديكلينيك
Mednet
Metlife

MSH

NAS

نيورون Neuron 

Nextcare

  (HealthNet) NGI

تأمين عمان

 (استشارة متخصصة فقط) SAICO Health
:أبوظبي

عافية  Aafiya

Adnic أدنيك

اتنا Aetna

ضمان الأساسي

ضمان ثقة

ضمان المعزّز

دبي للتأمين

تغطية تأمين موظفي ميديكلينيك

Metlife

MSH

NAS

نيورون Neuron 

Nextcare

NGI (HealthNet)
تأمين عمان


سيتم تطبيق أي دفع مشترك وفقًا لسياسة التأمين الخاصة بكم. سيتم إضافة شركات تأمين جديدة بشكل مستمر وستتم إضافتها هنا. يمكن الدفع، إذا لزم الأمر، عن طريق بطاقة الائتمان أو الخصم قبل الاستشارة عبر رابط للدفع الآمن سيتم إرساله إليكم عبر البريد الإلكتروني أو الرسائل النصية القصيرة. لن يتم الاحتفاظ بتفاصيل البطاقة أو تخزينها بواسطة ميديكلينيك

 

موافقة المريض على خدمة الاستشارة عن بعد

قبل إجراء الاستشارة الأولى عن بُعد مع الطبيب في ميديكلينيك عبر منصة  MyMediclinic24x7 ، ستحتاج إلى تعبئة موافقة المريض الخاصة بخدمة الاستشارة عن بُعد، انقر هنا لقراءة شروط الموافقة. إذا كنت قد حجزت الاستشارة عن بُعد عبر مركز الاتصال أو المنشأة عبر الهاتف، فبمجرد تسجيل الدخول والوصول إلى موعدك، قبل أن تتمكن من النقر فوق "بدء الاستشارة"، سيكون هناك مربع اختيار الموافقة على الاستشارة عن بُعد لتحديد ما إذا كنت تقبل الشروط الواردة في يتوفر رابط الموافقة بجوار مربع الاختيار أو هنا أعلاه. إذا كنت تحجز موعد الاستشارة عن بعد عبر الإنترنت، فستجد نفس مربع الاختيار ونفس رابط نص الموافقة ولكن في وقت استكمال معلوماتك الشخصية، قبل أن تتمكن من تأكيد موعدك.

 

ملاحظات المرضى

تقدر ميديكلينيك جميع ملاحظات مرضانا، ونقوم باتباع طريقة يتم بموجبها إرسال نموذج ملاحظات من قبل شركة استبانات مستقلة إلى كل مريض عن بعد عبر البريد الإلكتروني أو الرسائل القصيرة، في غضون أسبوع واحد بعد موعد الاستشارة عن بعد. تتم مراجعة النتائج وأية تعليقات محددة يتم تقديمها بانتظام عبر التقارير التي تم إنشاؤها بواسطة النظام الذكي وأية مشكلات يتم ملاحظتها. الاستبيان خاص بخدمة الاستشارة عن بعد فقط، ومن أجل مساعدتنا على تحسين هذه الخدمة المحددة، ولذلك ندعوكم إلى تخصيص بعض الوقت القليل لتعبئة الاستبانة الخاصة بخدمة الاستشارة عن بعد. ستتلقى أيضًا رسالة نصية قصيرة بسيطة لتقييم مدى رضاك بعد الاستشارة عن بُعد، وتتطلب الرد بـ "نعم" و "لا". سيقوم أحد وكلاء مركز خدمة العملاء لدينا بالاتصال بك إذا أجبت بـ "لا" ، من أجل فهم حالتك بشكل أفضل وتسجيل ملاحظاتك وطلب الإجراء اللازم.