Immunity boosters for pregnant women

Pregnant women are more susceptible to sickness and infection.

So in the body’s effort to protect the baby, pregnant women have to deal with a weakened immune system.  Fortunately, you can help give your immune system a boost (without harming the little one growing inside you) with few healthy foods, exercise, and supplements.

Here are some of the best immune-boosting foods for expectant mothers:

Protein: You can never get enough protein when you’re pregnant. Your body needs it not only for energy and strength, but also for your baby’s brain development. We’re not only talking meats and eggs, but also nuts and leafy greens. Almonds, in particular, have been shown to prevent and fight off viruses by nourishing the immune system.

Fresh garlic and citrus: It may seem odd to put these two together, but they actually share a connection. Garlic is a natural antibiotic and citrus fruits are known for their cleansing abilities, which mainly come from the phytochemicals present in them that can fight off sickness and disease.

Fruits and veggies: These are your go-to for all the vitamins, minerals, and antioxidants your body needs during pregnancy to keep your immune system strong. Pack any and all types of fruits and veggies into your meals whenever you can. The more colourful the better!

Some great supplements to help your immune system during pregnancy are zinc and vitamin D. And beyond food and supplements, one of the best ways you can strengthen your immune system is a good night’s rest, regular exercise, and reducing stress. Your mindset plays a huge role in your health and the health of your baby.

مقويات المناعة للسيدات الحوامل
كتبتها سلامة العزاني

مقدمة: أفضل الأطعمة التي من شأنها تقوية الجهاز المناعي لديكِ خلال الحمل

توجد البروتينات في الأطعمة التالية: اللحوم، البيض، المكسرات، الخضروات الورقية، الثوم الطازج والحمضيات الفاكهة والخضروات

"الزنك وفيتامين "د

:المقال

تكون السيدات الحوامل أكثر عرضةً للمرض والعدوى

ولذلك، ومع المجهود الذي يبذله الجسم لحماية الطفل، يتعين على السيدات الحوامل معالجة ضعف الجهاز المناعي. ولحسن الحظ، يمكنكِ تقوية جهاز المناعة لديكِ (من دون التسبب في أذى للطفل الصغير الذي ينمو بداخلكِ) وذلك ببعض الأغذية الصحية والرياضة والمكملات الغذائية

:وفيما يلي بعض من أفضل الأغذية المقوية للمناعة للحوامل

 البروتين: لا يمكنكِ الحصول على بروتين كافٍ أثناء الحمل. ويحتاجه جسمكِ ليس فقط للحصول على الطاقة والقوة، ولكن أيضاً لنمو مخ الطفل. ولذا يجب عليكِ ألا تتناولي اللحوم والبيض فحسب، ولكن المكسرات والخضروات الورقية أيضاً. فقد ثبت أن اللوز، بالأخص، يمنع الإصابة بالفيروسات ويكافحها وذلك عن طريق تقوية الجهاز المناعي

الثوم الطازج والحمضيات: قد يبدو من الغريب الجمع بين هذين الطعامين، ولكن في الواقع توجد صلة بينهما، فالثوم مضاد حيوي طبيعي وثمار الحمضيات تُعرف بقدراتها على التنظيف، والتي تأتي بشكل أساسي من المواد الكيميائية النباتية الموجودة فيها والتي يمكنها مكافحة السقم والمرض

الفاكهة والخضروات: هذه الأطعمة هي الخيار الأمثل للحصول على جميع الفيتامينات والمعادن ومضادات الأكسدة التي يحتاجها جسمكِ أثناء الحمل للحفاظ على قوة الجهاز المناعي لديكِ، ولذلك احرصي على تناول جميع أنواع الفاكهة والخضروات في وجباتكِ متى أمكن ذلك. وكلما كانت أكثر تنوعاً، كلما كان ذلك أفضل

ومن المكملات الغذائية الرائعة التي تدعم عمل الجهاز المناعي لديكِ أثناء الحمل هما الزنك وفيتامين "د". وبخلاف الطعام والمكملات الغذائية، إحدى أفضل الطرق لتقوية جهازكِ المناعي هي الحصول على قدر كافٍ من الراحة أثناء الليل وممارسة التمارين الرياضية بانتظام والحد من التوتر، فعقليتكِ وطريقة تفكيركِ تلعب دوراً كبيراً في الحفاظ على صحتكِ وصحة طفلكِ

By: